آکادمی امیدان حضور جوان

آکادمی امیدان حضور جوان

برگزار کننده دوره ها و کارگاه های روانشناسی به شکل حضوری و غیر حضوری
آکادمی امیدان حضور جوان

آکادمی امیدان حضور جوان

برگزار کننده دوره ها و کارگاه های روانشناسی به شکل حضوری و غیر حضوری

خلاصه مطالب کارگاه روان شناسی: روش‌های تقویت اراده

ضعف در اراده یکی از عوامل ایجاد تنبلی در افراد است. وقتی درباره‌ی فردی می‌شنویم می‌گویند «او کم اراده است» اغلب به صورت فرد ناراحت و ناموفقی تصور می‌شود. اگر این موارد را در نزدیکان خود مشاهده کرده‌اید و یا خودتان چنین تجربه‌ای دارید، نگران نباشید زیرا افراد زیادی هستند که چنین مشکلی دارند. اما لازم است بدانید کم ارادگی یک مشکل ذاتی نیست بلکه انتخاب شماست. زیرا شما به خودتان و توانایی‌هایتان باور ندارید و انتخاب کرده‌اید که در مواجه با مشکلات و کارها بگویید «من نمیتوانم!»

برای یک زندگی شاد و موفق شما به اراده نیاز دارید. اگر فکر می‌کنید که در انجام این کار مشکل دارید، نکات زیر که در یک کارگاه روان شناسی برای تقویت اراده آموزش داده شده است، برایتان مفید خواهد بود.


 - مثبت اندیش باشید.

افرادی که تفکر مثبت دارند و مثبت اندیش هستند، برای دستیابی به اهداف خود اراده بیشتری دارند بنابراین اولین قدم پرورش نگرش مثبت در خود است. نگرش مثبت می‌تواند در یک روز کسل کننده حس خوب و انگیزه ایجاد کند.

بر روزها و شرایط سخت لبخند بزنید و و در برابر وسوسه‌های ناشی از ناامیدی مقاومت کنید تا زندگی برایتان قابل تحمل‌تر و شادتر بشود.


- اسیر حسادت و دشمنی نشوید.

معمولا افرادی که از کمبود اراده برخوردارند، تمایل زیادی به حسادت ورزیدن و دشمنی با دیگران دارند. اما بدانید که حسادت و دشمنی، زندگی موفق‌ترین آدم‌ها را هم نابود می‌کند و شادی‌های ساده‌ی زندگی را از شما می‌گیرد و حتی شروع بیماری‌های روحی بسیاری مانند اضطراب و افسردگی و به دنبال آن بیماری‌های جسمی است.

خود را از بند حسادت رها کنید و روی زندگی خودتان تمرکز کنید تا اراده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.


- از مقایسه خود با دیگران دست بکشید.

به هیچ وجه خودتان را با بقیه مقایسه نکنید. اراده‌ی بیشتر داشتن دوستان و اطرافیان شما به این معنی نیست که از شما قوی‌‌تر هستند. باور داشته باشید که شما هم می‌توانید و حتی شاید توانایی‌تان از آن‌ها بیشتر هم باشد فقط به زمان و مسیر درست نیاز دارید تا توانایی‌تان کشف شود.

یک کار مفید الگوبرداری از زندگی و عادات افراد موفق است اما نه به شکلی که زندگی خود را مختل کنید و کورکورانه در زندگی فرد دیگری زندگی کنید. خودتان باشید و به خودتان افتخار کنید.


برای آگاهی از سایر نکات به مقاله‌ی زیر رجوع فرمایید:

روش‌های تقویت اراده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.