آکادمی امیدان حضور جوان

آکادمی امیدان حضور جوان

برگزار کننده دوره ها و کارگاه های روانشناسی به شکل حضوری و غیر حضوری
آکادمی امیدان حضور جوان

آکادمی امیدان حضور جوان

برگزار کننده دوره ها و کارگاه های روانشناسی به شکل حضوری و غیر حضوری

فنون آرام سازی همسر عصبانی در خلاصه مطالب یک کارگاه‌ روان شناسی

اختلاف عقیده بین دو نفر به ویژه بین همسران یک امر طبیعی است. خیلی وقت‌ها همسران بر سر مسائل بی‌ارزشی با یکدیگر اختلاف عقیده پیدا می‌کنند و سر همان مسائل جزئی از هم عصبانی می‌شوند. این عصبانیت‌ها گاهی اوقات کوتاه است و زود به پایان می‌رسد اما گاهی اوقات ممکن است ساعت‌ها طول بکشد. مسئله‌ی مهم این است که چگونه افراد بتوانند در این مواقع خود را کنترل کنند تا به معضلات جدی‌تر دچار نشوند.
در خلاصه مطالب کارگاه روان شناسی که در زیر برای شما گرد آورده ایم، ۷ روش برای آرام کردن همسر عصبانی آموزش داده می‌شود. 
 آرام باشید
وقتی همسرتان عصبانی است و توانستید دلیل عصبانیت او را بفهمید، حتی اگر آن دلیل شما باشید، سعی کنید آرام بمانید و شما هم عصبانی نشوید زیرا عصبانیت، غذای عصبانیت است. این کار باعث به هم ریختن فضا می‌شود و ادامه پیدا کردن بحث و مشاجره می‌شود و اوضاع از پیش بدتر خواهد شد.
حتی اگر حق با شما است آرام باشید و بحث را به وقت دیگری موکول کنید.

- احساسات همسرتان را به زبان آورید
وقتی فرد عصبانی بداند در زمان تنش فکری تنها نیست احساس آرامش بیشتری به او دست می‌دهد. خیلی آرام و بدون پرده به او بگویید «می‌دانم عصبانی هستی». این جمله این اطمینان را در فرد عصبانی ایجاد می‌کند که همسرش از او و مشکل پیش آمده درک مناسبی دارد.

- احساسات خودتان را به زبان آورید
اگر شما هم از عصبانیت همسرتان ناراحت و یا عصبانی هستید این حس را بیان کنید و اجازه دهید همسرتان بداند زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

- تکنیک رکوردشکنی
معمولا رسم بر این است پس از چند روز قهر و دعوا دوباره صلح برقرار می‌شود. حال بهتر است شما از همان ابتدا برای آشتی و صلح پیش قدم شده و این رسم را بشکنید، آرام به صحبت‌های همسرتان گوش دهید و عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای آتی موکول کنید.

- تکنیک مه آلود
وقتی همسرتان عصبانی است به جای بحث کردن با اون درباره موضوع پیش آمده، بهترین کار این است که او را از فضای عصبانیتش منحرف کرده و وارد جاده مه آلود کنید. یعنی عیب جویی‌های بی دلیل که باعث اوج گرفتن عصبانیت همسرتان می‌شود را کنار بگذارید. مثلا وقتی همسرتان به خاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تأخیر داشته‌ام سعی می‌کنم همین امروز این مسئله را طور دیگری جبران کنم.»

برای آگاهی از سایر فنون به لینک زیر مراجعه کنید:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.